lördag 21 september 2013

Nystart

Det var nästan fyra år sedan jag skrev något här. Då var det valtider precis som nu, kyrkoval och präst- och diakonmöte med val till domkapitlet. Detta ligger nu bakom oss. Jag var föreslagen som prästernas och diakonernas representant i domkapitlet av en enig valberedning, men en motkandidat seglade upp den sista veckan och ett intesivt kampanjande för henne, mot mig, gav resultat. Jag fick 120 röster, något som jag ser som ett stort förtroende, av de samlade prästerna och diakonerna. Den vinnande kandidaten fick 151.

Nu vänder vi blad, som kungen sade. Vi sträcker oss mot framtiden för att ta emot vad Gud vill låta komma oss till mötes. Jag tänker att även min röst behövs. Därför vill jag blogga igen.

Välkommen till Diakonbloggen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar